תגובה על: תגובה על: שושלת הכהנים הגדולים מזרע אהרן

מאת: רמי ניר

אל:

נכתב ב: 06:22:33  03.11.2006, כתוספת/תגובה ל: תגובה על: שושלת הכהנים הגדולים מזרע אהרן

א) בשנת 18 ליאשיהו [36 שנה לפני החורבן] מצא הכהן הגדול חלקיה (במקדש) את ספר "תורת משה"... אז כרת יאשיהו "ברית חדשה" והייתה זו נקודת "זמן" היסטורית... ראה נקודת "זמן" (יחזקאל א' 1) "ויהי בשלושים שנה" (לברית)... לפיכך, חלקיה הוליד את שריה...

ב) סדר הזמנים בימי שאול קובע את תיעוד "בֵּית עֵלִי" בשושלת "זֶרַע-אֲחִטוּב": 1. "אֲחִיָּה אֲחִי אִיכָבוֹד בֶּן-פִּינְחָס"... 2. "פִּינְחָס בֶּן-עֵלִי"... 3. "עֵלִי בֶן-אֲחִטוּב"... מתחייב עדכון הפסוק: "וַאֲחִיָּה אֲחִי אִיכָבוֹד בֶּן-פִּינְחָס בֶּן-עֵלִי בֶן-אֲחִטוּב כֹּהֵן יְהוָה בְּשִׁלוֹ--נֹשֵׂא אֵפוֹד": (שמואל א' יד' 3). מעתיק שיבש את הפסוק: "וַאֲחִיָּה בֶן-אֲחִטוּב אֲחִי אִיכָבוֹד בֶּן-פִּינְחָס בֶּן-עֵלִי כֹּהֵן יְהוָה בְּשִׁלוֹ--נֹשֵׂא אֵפוֹד": (שמואל א' יד' 3). גם הניקוד חסר הדגש אינו מתאים = "וַאֲחִיָּה בֶן-אֲחִטוּב"...

באותו עניין - אירוע הטבח שביצע "דּוֹאֵג הָאֲדֹמִי בְּצַו שָׁאוּל" מתעד את "אֶבְיָתָר" אשר נמלט בשעת הוצאה להורג של "85 כֹּהֲנִים בְּעִיר-הַכֹּהֲנִים--אֲשֶׁר בְּנֹב" = (שמואל א' כב' 18) = "וַיִּמָּלֵט בֵּן-אֶחָד לַאֲחִימֶלֶךְ בֶּן-אֲחִטוּב וּשְׁמוֹ אֶבְיָתָר וַיִּבְרַח אַחֲרֵי דָוִד": (שמואל א' כב' 20). מהתיעוד מתקבל, כי "אֶבְיָתָר" הוּא "בֶּן-אֲחִימֶלֶךְ" כאשר "אֲחִימֶלֶךְ" הוּא = (שמואל א' כב' 20) = "בֶּן-אֲחִטוּב" ולכן הוּא "אֲחִימֶלֶךְ אֲחִי עֵלִי" וְהֵם "בָּנִים הֵם" "לְאֵם אַחַת" = כי "אֶבְיָתָר" נכדו מאשתו הראשונה של "אֲחִטוּב" הכהן הגדול, היה המועמד הטבעי לרשת את הכהונה הגדולה. אולם גורלו נחרץ בנבואת "שְׁמוּאֵל" = (שמואל א' ג' 12-13)... בשנת -1021 לפנה"ס בשנה 40 לדוד המלך: "אֶבְיָתָר" רצה להיות כהן גדול ולעקוף את תכתיב נבואת שמואל על בית עלי... לכן, הצטרף אל "יוֹאָב בֶּן-צְרֻיָה" להמליך את "אֲדֹנִיָּה בֶן-חַגִּית". אולם "דָּוִד" בעזרת "נָתָן הַנָּבִיא וּבְנָיָהוּ בֶן-יְהוֹיָדָע" המליך את "שְׁלֹמֹה" = (מלכים א' א' 39). "הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל אֲחִטוּב" = "קְהָתִי" [מאריך ימים] היה. ביום מותו כנראה בגיל 180 שָׁנָה - כדי לקיים את נבואת "שְׁמוּאֵל" (שמואל א' ג' 12-13) = העביר "שְׁלֹמֹה הַמֶּלֶךְ" את ירושת הכהונה הגדולה "מִבֵּית עֵלִי" – "לְבֵית צָדוֹק" = "לְמַלֵּא אֶת-דְּבַר יְהוָה אֲשֶׁר דִּבֶּר עַל-בֵּית עֵלִי בְּשִׁלֹה": (מלכים א' ב' 27). "שְׁלֹמֹה" שזכר את נאמנותו של "אֶבְיָתָר" "לְדָוִד אָבִיו" רק גרש את "אֶבְיָתָר" מירושלים "לְעֲנָתֹת" [עיר הכוהנים] - ומאז, שמורה הכהונה הגדולה "בְּשֻׁשֶּׁלֶת בְּנֵי צָדוֹק" ובזאת מתקיים "לָנֶצַח" דבר הנבואה = "עַל-בֵּית עֵלִי בְּשִׁלֹה": (מלכים א' ב' 27)...

תגובות