תגובה ל: האם יש לחפש הקבלות בין סיפורי התנך לאירועים בימינו?

מאת: שי בוארון (shay98 @ actcom.net.il)

אל:

תגובה ל: האם יש לחפש הקבלות בין סיפורי התנך לאירועים בימינו? שנכתבה ב15:06:32  12.04.2005


בס"ד יש מסרים נבואיים הרמוזים בתנ"ך

רמזים לתכנית ה'היתנתקות' מר' צורי ג'רבי שליט"א

אליהו הנביא בהר הכרמל 'ויאמר אליהו לכל העם גשו אליי ויגשו אליו' גשו אותיות גוש.'ויגש אליהו וירפא את מזבח ה' ההרוס'. איזה מזבח ה' הרוס? הרי ידוע שישנה הלכה שאסור להקריב מחוץ לבמות בירושלים.אלא מזבח ה' ההרוס רומז על אותו מזבח של נדב ואביהוא שפגמו בו. באותו פגם ירדה האש ושרפה את בני אהרן, אם לא היה את הפגם של נדב ואביהוא לא היו נחרבים שני בתי המקדש. אליהו הנביא לקח שנים עשר אבנים כנגד שנים עשר השבטים וחיבר אותם באחדות מרמז על מידת השלום שלא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה אלא השלום.

גוש גימטריא קטנה י"ב מסך ג"כ י"ב ועלינו לזכך את המסך ע"מ לקבל אור כי הקב"ה בעיט בעיטין במסך והאור חוזר.

אליהו הנביא מרפא את מזבח ה' ההרוס. בנית י"ב האבנים מעידה על בניית כסא ה', כאשר ישראל באחדות. וידוע שאין ה' שלם ואין הכסא שלם עד שימחה זרעו של עמלק. ושליטת עמלק היא ביסוד שהיו זורקין את המלה כלפי מעלה.

אליהו הנביא אמר 'היום יוודע כי אתה אלד'ים בישראל ואני עבדך ובדברך עשיתי את הדברים האלה'. המלה היום יוודע אינה מובנת - וכי רק היום יודע ולא בזמן אברהם דוד וכו'. מדוע דווקא היום יוודע אלא היום רומז על אותו יום 'ויהי ביום השמיני', ובדברך המלה אינה מנוקדת רמז על דבר נבואי שנדב ואביהוא לא עשו כדבר ה' ואליהו הנביא שהקריב מחוץ לבמות היה בציווי ה'. והמסר הוא ברור שאליהו הנביא אמר 'עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים אם ה' הוא האלד'ים לכו אחריו ואם הבעל לכו אחריו'. שנפסיק לפסוח על שתי הסעיפים ולהיות מעורב טוב ורע דתי פרווה ולהחליט לאן פנינו מועדות?

התיקון שנשאר לאליהו הוא בסוד יום השמיני. שהרי אליהו לא בא לא לרחק ולא לקרב אלא לעשות שלום. ואליהו הנביא נבחר ליום הדין ויעש תעלה "וקרב לותא" לקרב את הכוחות ,'ויגש אליו יהודה' תקרבותא דמלכא במלכא חבור היסוד (יוסף)והמלכות(יהודה)לחבר את העם.

בס' צדיק יסוד עולם על מגילת רות לרבנו האר"י הסביר את עניין נתינת שש שעורים לרות ע"י בועז במטפחת 'וימד שש שעורים' רומז על שש קצוות חג"ת נה"י דז"א אור חוזר שש מלמטה ואור ישר שש מלמעלה אור-חסדים.

ובהקשר זה לפני שבוע היה בג"ץ בעניין מיהו יהודי? והכירו הגיור רפורמי נגד התורה שבקלות ניתן להיות יהודי בקפיצה בלי תורה ומצוות ויסורין על התורה כמו אותם עשרה הרוגי מלכות ר' עקיבא ור' ישמעאל כהן גדול שסרקו את בשרו במסרקות של ברזל. ואלו שנספו בשואה על קידוש ה'.

והביא בשם ר' יצחק אייזיק חבר זצ"ל בס' פתחי שערים תלמיד הגר"א ואיש סודו שכתב על עניין שלהוביתא דאשא ביום שישי עליית העולמות לקראת שבת. שהקליפה רוצה לאחוז בקדושה, יורד אש ודוחה אותו בסוד רחיצת חמין ביום ששי (כמבואר בשעה"כ ויפה שעה) השנה תשס"ה 765 ונכנסו למנחה בערב שבת, וז"ס תוספת שבת שמקדימין את כניסת-השבת.

כפי שכתב חסד לאברהם על שנת התש"ס 'ואעביר את רוח הטומאה מן הארץ'.

פורסם בקישור הבא: http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1335480

תגובות