הצפנת שם ה' ופיענוחו בנבואת יחזקאל

קוד: הצפנת שם ה' ופיענוחו בנבואת יחזקאל בתנ"ך

סוג: פרטים1

מאת: רמי ניר

אל:

אם נבקש בינה לדעת כמה משמעויות למילה - "אַחֵל" (יחזקאל לט' 8-7)...
"וְאֶת-שֵׁם קָדְשִׁי אוֹדִיעַ בְּתוֹךְ עַמִּי יִשְׂרָאֵל"
"וְלֹא-אַחֵל אֶת-שֵׁם-קָדְשִׁי עוֹד"

"וְיָדְעוּ הַגּוֹיִם כִּי-אֲנִי יְהוָה קָדוֹשׁ בְּיִשְׂרָאֵל"

"הִנֵּה בָאָה וְנִהְיָתָה נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה"
"הוּא הַיּוֹם אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי"...


ניווכח כדלקמן-
משמעות ראשונה: מלשון התחלה - "אָז הוּחַל לִקְרֹא בְּשֵׁם יהוָה" (בראשית ד' 26)...

משמעות שנייה: אחרי הפיענוח - "וְאֶת-שֵׁם קָדְשִׁי אוֹדִיעַ בְּתוֹךְ עַמִּי יִשְׂרָאֵל"

משמעות שלישית: מלשון הצפנה - "וְלֹא-אַחֵל אֶת-שֵׁם-קָדְשִׁי עוֹד" (יחזקאל לט' 7)...

כאמור, אחרי ההצפנה בא פיענוח: "וְיָדְעוּ הַגּוֹיִם כִּי-אֲנִי יְהוָה קָדוֹשׁ בְּיִשְׂרָאֵל"...
כלומר הייתה הצפנה: - הלא הוא "הֵחֵל אֶת-שֵׁם-קָדְשׁוֹ"...


כל זאת:
בזמן הזה "באחרית הימים" לקראת המלחמה האחרונה כאשר מדינת ישראל "משובבת מחרב מקובצת מעמים" (יחזקאל לח' 8) ותושביה יושבים "לבטח כולם"...
"הִנֵּה בָאָה וְנִהְיָתָה נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה"
"הוּא הַיּוֹם אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי"...



תגובות