תגובה על: הלא אב אחד לכולנו, הלא אל אחד בראנו - כמה פירושים

מאת: איתן

אל:

נכתב ב: 06:27:53  17.04.2007, כתוספת/תגובה ל: הלא אב אחד לכולנו, הלא אל אחד בראנו - כמה פירושים

שלום אראל,
סיכום מצוין של הנושא. שתי הערות:

א. מדוע נבגד - אם אלו דברי הנביא, מדוע הוא מכניס את עצמו לכלל הבוגדים.
חשבתי על שתי אפשרויות לענות: (א) כדי לא להוציא את עצמו מן הכלל (ב) אולי אתה מפרש נבגד כצורה סבילה (נפעל) ? אם כי הגימל בפתח ולא בקמץ.
איך אתה חשבת לפתור את השאלה ?

ב. כבר נתקלתי בשני מקומות (משה הלברטל, מהפכות פרשניות בהתהוותן, אבי שגיא - אלבר קאמי והפילוסופיה של האבסורד) בפרשנות שרואה ב"הלא אב אחד לכלנו" את דברי הנביא המביעים רעיון של אוניברסליות אנושית. הרעיון הזה נראה לי סותר את התוכחה על נישואי התערובת, ולכן תהיתי מה המקור לפרשנות הזו. לא שמתי לב שכך מפרש מצודת דוד. השאלה היא אם יש מי שטרח ליישב את השאלות שפרשנות זו מעלה ?

איתן

תגובות