מה הקשר בין "נתיבות" לבין "שלום" ובין "משפט" לבין "מעגל"

מאת: רמי ניר

אל:

נכתב ב: 11:30:21  11.02.2007, כתוספת/תגובה ל: עדיין האמת נעדרת

בשאיפה לשלמות "כמים לים מכסים"...מוכיח ישעיה כי האדם חייב למצוא מה הוא הקשר בין "נתיבות" לבין "שלום" ובין "משפט" לבין "מעגל":

"דֶּרֶךְ שָׁלוֹם לֹא יָדָעוּ"
"וְאֵין מִשְׁפָּט בְּמַעְגְּלוֹתָם"...

"נְתִיבוֹתֵיהֶם עִקְּשׁוּ לָהֶם"
"כֹּל דֹּרֵךְ בָּהּ לֹא יָדַע שָׁלוֹם"...

לדעתי - ישעיה מוכיח כי:
מי שלא יודע כיצד לבנות דרך חיים של "שלום"...לא יודע להוציא משפט "צדק" מושלם...והלא שלמות של "צדק" מושתתת על חוקיות מתמטית והיא ניתנת להוכחה בגיאומטריה של "הצדק האויקלידי"...כבסיס של "אמות מידה" למעגל 22/7...

אולם, הוצאת שלמות של "משפט" מחייבת ניסוח בשפת "אמת" ברורה שלא תשאיר מקום לַסָּפֵק לעורר מדנים...והלא בורא ה"אותיות" לשפה העברית ידע להשתית במתכוון את בניין השפה העברית על 22 אותיות...כאמצעי שיאפשר בניינו של "שלום" בשלמות של "צדק"...והוא שלימד את יוצר השפה העברית "עבר אבי פלג"...עיקרון זה ליצירת השפה העברית...

לפי-כך, "אמות המידה" 22/7 במעגל הן שיוצרות את הקשר בין "משפט" לבין "שלום" ולבין "נתיבות"...והלא תנועת הצעד על הדרך שעושה "רגל האדם" היא תנועה מעגלית...כי הרגל המתחברת אל אגן הירכיים במפרק...למעשה משמשת מעין רדיוס המוליך את כף הרגל ב"נתיבות מעגלים"...



תגובות