הודעה חשובה על: ניגודים בין מושב 430 שנה לעומת 400 שנה עבדים

מאת: daian

אל: daian1 @ 013.net

נכתב ב: 13:40:11  07.03.2007, כתוספת/תגובה ל: ניגודים בין מושב 430 שנה לעומת 400 שנה עבדים


אני מורה לתורה משה דין עבד-יהוה מזרע אהרן הכהן הלוי כתבתי לאתר "שופר" כמענה לדברים הבאים:
טעות מלוחה
השאלה הבאה תשאיר אתכם עם טעם מלוח בפה:
במפעל לאריזת מזון ארזו בטעות מלח בתוך אריזות שנועדו לאריזת סוכר. התקלה נודעה לבעל המפעל אך הוא לא פרסם אותה ברבים. כעבור זמן מה רכש זאב חבילת ``סוכר`` והשתמש בה לצורך אפיית עוגה. מה רבה תדהמתו כאשר העוגה החגיגית שאותה הכין בהשקעה רבה של זמן ומאמץ, ואשר הוגשה במהלך מסיבת חתונת הזהב של הוריו, התגלתה כבלתי ראויה למאכל אדם. לא די שהעוגה שנועדה להיות ``מסמר הערב`` לא השיגה את מטרתה, אלא שאחדים מהמשתתפים שככל הנראה צריכים להשקיע רבות בתיקון מידותיהם, השמיעו הערות סרקסטיות על טיב כישוריו הקולינריים של זאב והסבו לו בכך עוגמת נפש מרובה.
כעת תובע זאב הזועם מבעל המפעל לפצות אותו על העוגה שירדה לטמיון ועל הצער שנגרם לו בעקבות תקרית אומללה זו. מה דעתכם?


מורה לתורה משה דין עבד-יהוה מזרע אהרן הכהן הלוי משיב ומזהיר את השומעים כאשר כתוב:
בספר יחזקאל פרק לג

(א) וַיְהִי דְבַר יְהֹוָה אֵלַי לֵאמֹר:

(ב) בֶּן אָדָם דַּבֵּר אֶל בְּנֵי עַמְּךָ וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם אֶרֶץ כִּי אָבִיא עָלֶיהָ חָרֶב וְלָקְחוּ עַם הָאָרֶץ אִישׁ אֶחָד מִקְצֵיהֶם וְנָתְנוּ אֹתוֹ לָהֶם לְצֹפֶה:

(ג) וְרָאָה אֶת הַחֶרֶב בָּאָה עַל הָאָרֶץ וְתָקַע בַּשּׁוֹפָר וְהִזְהִיר אֶת הָעָם:

(ד) וְשָׁמַע הַשֹּׁמֵעַ אֶת קוֹל הַשּׁוֹפָר וְלֹא נִזְהָר וַתָּבוֹא חֶרֶב וַתִּקָּחֵהוּ דָּמוֹ בְרֹאשׁוֹ יִהְיֶה:

(ה) אֵת קוֹל הַשּׁוֹפָר שָׁמַע וְלֹא נִזְהָר דָּמוֹ בּוֹ יִהְיֶה וְהוּא נִזְהָר נַפְשׁוֹ מִלֵּט:

(ו) וְהַצֹּפֶה כִּי יִרְאֶה אֶת הַחֶרֶב בָּאָה וְלֹא תָקַע בַּשּׁוֹפָר וְהָעָם לֹא נִזְהָר וַתָּבוֹא חֶרֶב וַתִּקַּח מֵהֶם נָפֶשׁ הוּא בַּעֲוֹנוֹ נִלְקָח וְדָמוֹ מִיַּד הַצֹּפֶה אֶדְרֹשׁ:

(ז) וְאַתָּה בֶן אָדָם צֹפֶה נְתַתִּיךָ לְבֵית יִשְׂרָאֵל וְשָׁמַעְתָּ מִפִּי דָּבָר וְהִזְהַרְתָּ אֹתָם מִמֶּנִּי:

(ח) בְּאָמְרִי לָרָשָׁע רָשָׁע מוֹת תָּמוּת וְלֹא דִבַּרְתָּ לְהַזְהִיר רָשָׁע מִדַּרְכּוֹ הוּא רָשָׁע בַעֲוֹנוֹ יָמוּת וְדָמוֹ מִיָּדְךָ אֲבַקֵּשׁ:

(ט) וְאַתָּה כִּי הִזְהַרְתָּ רָשָׁע מִדַּרְכּוֹ לָשׁוּב מִמֶּנָּה וְלֹא שָׁב מִדַּרְכּוֹ הוּא בַּעֲוֹנוֹ יָמוּת וְאַתָּה נַפְשְׁךָ הִצַּלְתָּ:

הנה אנכי מורה לתורה משה דין עבד-יהוה מזרע אהרן הכהן הלוי
תוקע בשופר הכהנים ומזהיר את העם היושב בציון והנה גם כתבתי כך
נא לדעת כי כָּל הֵרַע אוֹיֵב בַּקֹּדֶשׁ
וכי מי ששם את דברי גדולי צדיקים וישרים ומערבם יחד עם דברי גדולי רשעים
עושה רעה גדולה תֹהוּ וָבֹהוּ וְחשֶׁךְ

נמחקו דברי גנאי ולעג כנגד חפים מפשע. נא לשמור על תרבות הדיון.

לֹא יֵשֵׁב בְּקֶרֶב בֵּיתִי עֹשֵׂה רְמִיָּה דֹּבֵר שְׁקָרִים לֹא יִכּוֹן לְנֶגֶד עֵינָי
הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יְהֹוָה בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:
גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:
הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:

ועָשִׁיר בְּרָשִׁים יִמְשׁוֹל
מורה לתורה משה דין עבד-יהוה מזרע אהרן הכהן הלוי
http://moreletora.com/


תגובות