תגובה על: מצוות מצה ואיסור חמץ - שתי מצוות ושני טעמים

מאת: חגי כלפה

אל: hagay.kalfa @ gmail.com

נכתב ב: 17:10:59  09.04.2007, כתוספת/תגובה ל: מצוות מצה ואיסור חמץ - שתי מצוות ושני טעמים


> שלום אראל,
> קראתי דברייך ב: http://www.tora.us.fm/tnk1/tora/jmot/xmc_mca.html
> ורציתי לשאול בנוגע לעניין אכילת מצה בשבעת ימי פסח כזכרון לגאולה המהירה של עם ישראל.
>
> העם הגיע מהר מאוד לסוכותה, שבע ימים וזה נחשב לנס, האם הבנתי נכון?
> ואם כן, איך אפשר שבמשך שבע ימים הם לא הספיקו להתפיח בצק לחם?
> איך זה בעצם מסתדר?
>
> האם תוך כדי ההליכה לסוכות לא היה להם זמן בכלל להכין בצק ועל כן כל הבצק שהיה ברשותם רק בצק שהספיקו להוציא ממצרים, בצק אשר לא החמיץ?
> ואם כן, האם בצק זה לא היה אמור להחמיץ גם הוא במשך שבעת הימים?
> כמה זמן צעדו בני ישראל אל סוכותה?
> מדוע נקבע החג לשבעה ימים?
>
> אשמח לתשובה, אני מנסה להבין את העניין הזה כבר זמן מה.
>
> חגי.


תשובה:

נראה לי שהם הגיעו לסוכות עוד תוך דקות ספורות - עוד באותו הלילה.

אחרי שבעה ימים הם כבר עברו את ים סוף (שביעי של פסח נחשב יום קריעת ים סוף).

אראל



תגובות