קין ושת, שושלות היחוסין, המשפחות, והדקויות ביניהם

מאת: ראובן זילברמן

המאמר המעודכן כאן: קין ושת שושלות היחוסין המשפחות והדקויות ביניהם

---

בס " ד ל תשרי תשעד 04.10.2013

" קין שת שושלות היחוסי ן המשפחות והדקויות ביניהם "

" הַגִּבֹּרִים אֲשֶׁר מֵעוֹלָם, אַנְשֵׁי הַשֵּׁם "

פרשת בראשית פרקים ד ה ו .

מאת : זילברמן ראובן

reuven49@walla.co.il


בקריאת פרשת בראשית כאשר קוראים על שושלת קין ושושלת שת . ישנה נטיה לקרוא את הקטעים האמורים מבלי להתעכב ולא לשים לב לדגשים ולדקויות שמוזכרים שפרשה .

נשאלות השאלות :

מדוע בשושלת משפחות שת תוחלת החיים כל כך ארוכה ? ( תשובה במאמר נפרד )

מדוע בשושלת משפחות קין ומשפחות שת , מופיעים שמות שווים או שמות עם צליל דומה ?

מדוע אלוהים לא המית את קין ?

מדוע בפרשה מוזכרים בני אלוהים . " וְיָלְדוּ לָהֶם : הֵמָּה הַגִּבֹּרִים אֲשֶׁר מֵעוֹלָם, אַנְשֵׁי הַשֵּׁם " ?

התשובה הברורה היא שאלוהים רומז לקורא התורה והתנך .

תמשיך לעקוב ולחקור את הקשר בשושלות . לחפש הגדרת אבי לאורך התורה והתנך ושם תקבל תשובות .

להלן התשובות שאני גיליתי .!!!!!!!

בהשוואה בין קין ושת ישנם פרמטרים רבים להשוואה . ההתמקדות העקרית קשורה לעם ישראל ודוד המלך המשיח .


שושלת קין מול שושלת שת

1. שושלת קין : חנוך - בונה עיר . ( בנאי . ארכיטקט ). מול שושלת שת 1 . וַיִּתְהַלֵּךְ חֲנוֹךְ אֶת - הָאֱלֹהִים .( מופיע פעמיים )

2. שושלת קין : יבל - אבי יושב אוהל ומקנה . ( חייט ורועה צאן ).

3. שושלת קין : יובל - אבי כל תופס כינור ועוגב .( נגר ומוזיקאי ).

4. שושלת קין : תובל - קין - לוטש . כל חורש נחושת וברזל ( נפח . חקלאי ).

5. שושלת קין : למך - שמען קולי האזינה אמרתי .( מלחין , משורר , זמר .)

התשובות הברורות בהשוואות בין המשפחות היא : אלוהים משאיר את קין בחיים על מנת שכל העולם יראו וייראו ממעשיו של קין . ויראו את העונש שקיבל .

התוצאה השניה שקין נשאר חי . כל יוצאי חלציו יש בהם תכונות מולדות . הם אנשים גשמיים וחומריים . יש בהם תכונה אחת או יותר מכל 5 החושים בעבודתם או בחייהם : מגע , ראיה , שמיעה , ריח , טעם .

לפי בדיקה שערכתי לאורך כל התורה המילה אבי מופיעה בהקשר הראשוני . קשור לדוד המלך בעיקר לעם ישראל .

" וַתֵּלֶד עָדָה אֶת יָבָל הוּא הָיָה אֲבִי יֹשֵׁב אֹהֶל וּמִקְנֶה ." ספר בראשית  »  פרק ד  »  פסוק כ

" וְשֵׁם אָחִיו יוּבָל הוּא הָיָה אֲבִי כָּל תֹּפֵשׂ כִּנּוֹר וְעוּגָב ." ספר בראשית  »  פרק ד  »  פסוק כא

" וַיִּהְיוּ בְנֵי נֹחַ הַיֹּצְאִים מִן הַתֵּבָה שֵׁם וְחָם וָיָפֶת וְחָם הוּא אֲבִי כְנָעַן ." ספר בראשית  »  פרק ט  »  פסוק יח

" וּלְשֵׁם יֻלַּד גַּם הוּא אֲבִי כָּל בְּנֵי עֵבֶר אֲחִי יֶפֶת הַגָּדוֹל " ספר בראשית  »  פרק י  »  פסוק כא

" וַתֵּלֶד הַבְּכִירָה בֵּן וַתִּקְרָא שְׁמוֹ מוֹאָב הוּא אֲבִי מוֹאָב עַד הַיּוֹם ." ספר בראשית  »  פרק יט  »  פסוק לז

" וְהַצְּעִירָה גַם הִוא יָלְדָה בֵּן וַתִּקְרָא שְׁמוֹ בֶּן עַמִּי הוּא אֲבִי בְנֵי עַמּוֹן עַד הַיּוֹם ." ספר בראשית  »  פרק יט  »  פסוק לח

" אֶת עוּץ בְּכֹרוֹ וְאֶת בּוּז אָחִיו וְאֶת קְמוּאֵל אֲבִי אֲרָם ." ספר בראשית  »  פרק כב  »  פסוק כא

" וְאֵלֶּה תֹּלְדוֹת עֵשָׂו אֲבִי אֱדוֹם בְּהַר שֵׂעִיר ." ספר בראשית  »  פרק לו  »  פסוק ט



הגיבורים אנשי השם הם אנשים יוצאי דופן בעלי חוכמה יתרה , ברמה שונה מבני אנוש רגילים . יש להם קירבה גנטים לבני אלוהים .

החיבורים הגנטים שלהם . גורמים להתפתחות מדעית והתפתחות היסטורית של האנושות .


מתקופת האדם הראשון עד נח עברו לערך 1656 שנים ( ראה ויקיפדיה ) בתהליך האבולוציוני היו ערבוביות גנטיות של בני קין ובני שת .

הַגִּבֹּרִים אֲשֶׁר מֵעוֹלָם , אַנְשֵׁי הַשֵּׁם . התכונות הגנטיות הדומיננטיות המוזכרות בפרשה הן הבולטות לכל יילוד . הועברו עם בני נח .

בחיבורים הגנטים ובערבוב שלושת השושלות קין . שת . גיבורים נקבל 7 תכונות אפשרותיות של אנשים בחייהם ועבודתם .

1. אנשים העובדים בעבודה הומניסטית רוחני ( בני שת ) מורים , הנ " ח , כימאי , פקיד , עו " ד .

2. אנשים העובדים בעבודה גשמית חומרית באחד או יותר מ -5 החושים שלנו .( בני קין ). בעלי מקצוע חומריים .

3. אנשים שיש בתוכם הן רוחניות הומניזם וכן יש בתוכם גשמיות וחומריות .( בני קין ובני שת )

4. אנשים העובדים בעבודה גשמית עם תכונות של חכמה יתרה ( בני קין וגיבורים ). אפשר להצביע על . מצביאים , ממציאים , מנהלים , רופאים .

5. אנשים רוחניים , חוכמה יתרה ועם מודעות לאלוהים .( בני שת וגיבורים ) אפשר להצביע על הכוהנים חז " ל . מדענים , פילוסופים .

6. אנשים חכמים ביותר ברמות רוחניות גבוהות במיוחד .( גיבורים ). אפשר להצביע על נביאים .

7. איש אחד בלבד חיבור של גיבורים בני קין ובני שת ( מלך המשיח ) יש בו הכל .


סיכום : כל מה שכתוב בפרשה או לכל אורך התורה . הכוונה העיקרית להצביע על כך באופן מפורש .

דוד המלך המשיח תוכנן כבר מבראשית . להלן משפטים שבהם מופיע פעם ראשונה מילים הקשורות לתכנון . בהקשר לדוד המלך המשיח .

1. גיבור ( מופיעה בפרשה ). 2. אֲבִי יֹשֵׁב אֹהֶל וּמִקְנֶה ( רועה צאן ).3. אֲבִי כָּל תֹּפֵשׂ כִּנּוֹר וְעוּגָב .( יודע נגן . מוזיקאי ).

כמו כן ישנו תכנון של בני אברהם ובני ישראל מבראשית .( אֲבִי כָּל בְּנֵי עֵבֶר )

מקורות לבני עבר

וּלְשֵׁם יֻלַּד גַּם הוּא אֲבִי כָּל בְּנֵי עֵבֶר אֲחִי יֶפֶת הַגָּדוֹל " ספר בראשית  »  פרק י  »  פסוק כא

מתוך ויקיפדיה " עִבְרִים הוא כינוי מקראי ל בני ישראל או לקבוצות אתניות הקרובות אליהם . במקורו במקרא הוא מהווה שמה של קבוצה אתנית מצאצאי עֵבֶר בן שלח , שפעלה באזור ארץ כנען וסביבותיה .

תאוריות רבות הוצעו בניסיון לזהות ולקשור את העברים עם ישויות המוכרות לנו מכתובות של אותה העת , כמו ה עפירו ואחרים , אולם אף אחת מהתאוריות הללו לא התקבלה עדיין על ידי החוקרים . ראו על כך בהרחבה בערך : קבוצות שהוצעו לזיהוי כעם ישראל המקראי .

מקורות לדוד המלך עם מילים הקשורות ל -" אבי "

דוד מלך המשיח הוא חיבור תכונות גנטיות של בני קין . בני אלוהים מהם יצאו הגיבורים אנשי השם וממשפחות שת שמהם יצא שת והמשך הדורות נח ושם . יש להוסיף על כך את סיפור תמר ( בת אדולמי ) ויהודה שמהם יצא פרץ .

" וַיֹּאמֶר יְהוָה קוּם מְשָׁחֵהוּ , כִּי - זֶה הוּא .    יג   וַיִּקַּח שְׁמוּאֵל אֶת - קֶרֶן הַשֶּׁמֶן , וַיִּמְשַׁח אֹתוֹ בְּקֶרֶב אֶחָיו , וַתִּצְלַח רוּחַ - יְהוָה אֶל - דָּוִד , מֵהַיּוֹם הַהוּא וָמָעְלָה "

" וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל - יִשַׁי , הֲתַמּוּ הַנְּעָרִים , וַיֹּאמֶר עוֹד שָׁאַר הַקָּטָן , וְהִנֵּה רֹעֶה בַּצֹּאן "

" הִנֵּה רָאִיתִי בֵּן לְיִשַׁי בֵּית הַלַּחְמִי , יֹדֵעַ נַגֵּן וְגִבּוֹר חַיִל וְאִישׁ מִלְחָמָה וּנְבוֹן דָּבָר , וְאִישׁ תֹּאַר ; וַיהוָה , עִמּוֹ "

" וַיִּלְכֹּד דָּוִד מִמֶּנּוּ , אֶלֶף וּשְׁבַע - מֵאוֹת פָּרָשִׁים , וְעֶשְׂרִים אֶלֶף , אִישׁ רַגְלִי ; וַיְעַקֵּר דָּוִד אֶת - כָּל - הָרֶכֶב , וַיּוֹתֵר מִמֶּנּוּ מֵאָה רָכֶבוַתָּבֹא , אֲרַם " דַּמֶּשֶׂק , לַעְזֹר , לַהֲדַדְעֶזֶר מֶלֶךְ צוֹבָה ; וַיַּךְ דָּוִד בַּאֲרָם , עֶשְׂרִים - וּשְׁנַיִם אֶלֶף אִישׁ "

" מֵאֲרָם וּמִמּוֹאָב וּמִבְּנֵי עַמּוֹן , וּמִפְּלִשְׁתִּים וּמֵעֲמָלֵק , וּמִשְּׁלַל הֲדַדְעֶזֶר בֶּן - רְחֹב , מֶלֶךְ צוֹבָה . וַיַּעַשׂ דָּוִד , שֵׁם , בְּשֻׁבוֹ , מֵהַכּוֹתוֹ אֶת - אֲרָם בְּגֵיא - מֶלַח -"

בראשית פרק יט סיפור לוט .

וַתָּקָם הַצְּעִירָה וַתִּשְׁכַּב עִמּוֹ , וְלֹא - יָדַע בְּשִׁכְבָהּ וּבְקֻמָהּ . לו וַתַּהֲרֶיןָ שְׁתֵּי בְנוֹת - לוֹט , מֵאֲבִיהֶן . לז וַתֵּלֶד הַבְּכִירָה בֵּן , וַתִּקְרָא שְׁמוֹ מוֹאָב : הוּא אֲבִי - מוֹאָב , עַד - הַיּוֹם לח וְהַצְּעִירָה גַם - הִוא יָלְדָה בֵּן , וַתִּקְרָא שְׁמוֹ בֶּן - עַמִּיהוּא אֲבִי בְנֵי - עַמּוֹן , עַד - הַיּוֹם

בראשית פרק לח סיפור תמר .

...............; וַתֵּלֶךְ תָּמָר , וַתֵּשֶׁב בֵּית אָבִיהָ .   יב  וַיִּרְבּוּ , הַיָּמִים , וַתָּמָת , בַּת - שׁוּעַ אֵשֶׁת - יְהוּדָה ; וַיִּנָּחֶם יְהוּדָה , וַיַּעַל עַל - גֹּזְזֵי צֹאנוֹ הוּא וְחִירָה רֵעֵהוּ הָעֲדֻלָּמִי -- תִּמְנָתָה .   יג  וַיֻּגַּד לְתָמָר , לֵאמֹרהִנֵּה חָמִיךְ עֹלֶה תִמְנָתָה , לָגֹז צֹאנוֹ .  ....................................................................................... וַיְהִי , בְּעֵת לִדְתָּהּ ; וְהִנֵּה תְאוֹמִים , בְּבִטְנָהּ .   כח  וַיְהִי בְלִדְתָּהּ , וַיִּתֶּן - יָד ; וַתִּקַּח הַמְיַלֶּדֶת , וַתִּקְשֹׁר עַל - יָדוֹ שָׁנִי לֵאמֹר , זֶה , יָצָא רִאשֹׁנָה .   כט  וַיְהִי כְּמֵשִׁיב יָדוֹ , וְהִנֵּה יָצָא אָחִיו , וַתֹּאמֶר , מַה - פָּרַצְתָּ עָלֶיךָ פָּרֶץ ; וַיִּקְרָא שְׁמוֹ , פָּרֶץ .   ל  וְאַחַר יָצָא אָחִיו , אֲשֶׁר עַל - יָדוֹ הַשָּׁנִי ; וַיִּקְרָא שְׁמוֹ , זָרַח

להלן השושלת של דוד לפי מגילת רות המואביה .

רות פרק א

א  וַיְהִי , בִּימֵי שְׁפֹט הַשֹּׁפְטִים , וַיְהִי רָעָב , בָּאָרֶץ ; וַיֵּלֶךְ אִישׁ מִבֵּית לֶחֶם יְהוּדָה , לָגוּר בִּשְׂדֵי מוֹאָב -- הוּא וְאִשְׁתּוֹ , וּשְׁנֵי בָנָיו .   ב  וְשֵׁם הָאִישׁ אֱלִימֶלֶךְ וְשֵׁם אִשְׁתּוֹ נָעֳמִי וְשֵׁם שְׁנֵי - בָנָיו מַחְלוֹן וְכִלְיוֹן , אֶפְרָתִים -- מִבֵּית לֶחֶם , יְהוּדָה ; וַיָּבֹאוּ שְׂדֵי - מוֹאָב , וַיִּהְיוּ - שָׁם .   ג  וַיָּמָת אֱלִימֶלֶךְ , אִישׁ נָעֳמִי ; וַתִּשָּׁאֵר הִיא , וּשְׁנֵי בָנֶיהָ .   ד   וַיִּשְׂאוּ לָהֶם , נָשִׁים מֹאֲבִיּוֹת -- שֵׁם הָאַחַת עָרְפָּה , וְשֵׁם הַשֵּׁנִית רוּת ;.................................................................................


" וַתִּקַּח נָעֳמִי אֶת - הַיֶּלֶד וַתְּשִׁתֵהוּ בְחֵיקָהּ , וַתְּהִי - לוֹ לְאֹמֶנֶת .    יז   וַתִּקְרֶאנָה לוֹ הַשְּׁכֵנוֹת שֵׁם לֵאמֹר , יֻלַּד - בֵּן לְנָעֳמִי ; וַתִּקְרֶאנָה שְׁמוֹ עוֹבֵד , הוּא אֲבִי - יִשַׁי אֲבִי דָוִד יח   וְאֵלֶּה תּוֹלְדוֹת פָּרֶץ , פֶּרֶץ הוֹלִיד אֶת - חֶצְרוֹן .    יט   וְחֶצְרוֹן הוֹלִיד אֶת - רָם , וְרָם הוֹלִיד אֶת - עַמִּינָדָב .    כ   וְעַמִּינָדָב הוֹלִיד אֶת - נַחְשׁוֹן , וְנַחְשׁוֹן הוֹלִיד אֶת - שַׂלְמָה .    כא   וְשַׂלְמוֹן הוֹלִיד אֶת - בֹּעַז , וּבֹעַז הוֹלִיד אֶת - עוֹבֵד .    כב וְעֹבֵד הוֹלִיד אֶת - יִשָׁי , וְיִשַׁי הוֹלִיד אֶת - דָּוִד

תגובות