ועיני לאה רכות - ורחל היתה יפה

קוד: ביאור:בראשית כט17 בתנ"ך

סוג: דיון1

מאת: אראל

אל:

מייד לאחר שהתורה מציגה את שתי בנותיו של לבן, היא מתארת את ההבדל ביניהן:

בראשית כט17: "וְעֵינֵי לֵאָה רַכּוֹת, וְרָחֵל הָיְתָה יְפַת תֹּאַר וִיפַת מַרְאֶה"

מה הן "עיניים רכות"? ומדוע הן עומדות בניגוד ל"יפת תואר ויפת מראה"?

רך = עדין, רגיש, מושפע בקלות מכוחות חיצוניים. אם כך, עיניים רכות הן עיניים עדינות ורגישות, עיניים הדומעות בקלות. ומדוע ציינה זאת התורה - וכי מטרת הכתוב היא לבזות את לאה?! (שאלת ר' אלעזר, בבלי בבא בתרא קכג.):

1. ייתכן שהיה ללאה פגם גופני בעיניים, ולפיכך מראה פניה היה פחות יפה מזה של רחל, "והטעם שהזכירה התורה דבר זה הוא, לבלתי נחשוב, כי מה שלא היה יעקב אוהב את לאה היה מפני מידות רעות שהיו בה; והיה זה גנאי לשבטים שיצאו ממנה" (שד"ל בשם תלמידו כמוהר"ר איגל).

2. וייתכן שעיניה הרכות של לאה מציינות מצב נפשי, "ולא גנאי הוא לה אלא שבח הוא לה, שהיתה שומעת על פרשת דרכים בני אדם שהיו אומרים: "שני בנים יש לה לרבקה, שתי בנות יש לו ללבן; גדולה לגדול וקטנה לקטן" והיתה יושבת על פרשת דרכים ומשאלת: "גדול מה מעשיו"? – "איש רע הוא, מלסטם בריות"; "קטן מה מעשיו"? "איש תם יושב אוהלים"; והיתה בוכה, עד שנשרו ריסי עיניה" (רב, בבלי בבא בתרא קכג.; רש"י; תרגום יונתן). מצב נפשי משפיע גם על מראה חיצוני, כמו שנאמר ב משלי טו13: "לֵב שָׂמֵחַ יֵיטִב פָּנִים, וּבְעַצְּבַת לֵב רוּחַ נְכֵאָה" (פירוט). לרחל, כנראה, היה לב שמח (ע"פ הרב יצחק גינצבורג, "יין המשמח", חלק שני, פרק שביעי - חן כלה), והשמחה היטיבה את פניה ועשתה אותה יפת תואר ויפת מראה; אולם ללאה היה לב עצוב, שגרם לה לחשוב מחשבות נכאות ודיכאוניות, וכתוצאה מכך היתה פחות נעימה למראה.

3. וייתכן שהמילה רך מציינת ילד קטן ועדין (ב"גיל הרך"), ואם כך, עיניה של לאה דווקא היו יפות: "כעינים של ילד תמים" (מורה לתורה משה דין). וכך גם דוד, שהיה מצאצאיה של רחל, שמואל א טז12: "וַיִּשְׁלַח וַיְבִיאֵהוּ, וְהוּא אַדְמוֹנִי עִם יְפֵה עֵינַיִם וְטוֹב רֹאִי; וַיֹּאמֶר ה' קוּם מְשָׁחֵהוּ כִּי זֶה הוּא"; גם דוד עצמו, וגם שלמה בנו, נקראו "רכים" (שם). שתיהן היו יפות - כל אחת בצורה אחרת: ללאה היו עיניים עדינות ותמימות, ולרחל היו פנים חטובות: "תאר - הוא צורת הפרצוף, לשון (ישעיהו מד) יתארהו בשרד (מחוגה). מראה - הוא זיו קלסתר" (רש"י).

4. ויש שדרשו "רכות" כמו "ארוכות" - בעלות מבט ארוך, המביט אל העתיד הרחוק: "שמתנותיה ארוכות (בכהונה ולויה... ומלכות)" (ר' אלעזר, בבלי בבא בתרא קכג.; רש"י; תרגום יונתן).

מקורות ופירושים נוספים

יפת תואר ויפת מראה

מדוע בכלל נכתב שרחל היתה יפה? מה זה חשוב? ראו משלי לא30: "שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי, אִשָּׁה יִרְאַת ה' הִיא תִתְהַלָּל" (פירוט), שיר השירים של יעקב ורחל / אראל סגל, יוון וישראל: האם היופי חשוב? / חגי הופר, ביאור:יופי / ויקיטקסט, היפיים והתנכיים - רחל / תום שוחט.

שירים: 'אוהב אותך לאה' - בביצוע צביקה פיק ומבצעים נוספים, 'רחל' / אריאל ונגרובר

מאמרים נוספים מתוצאות החיפוש ב גוגל

  • רחל ולאה- הרב שמעון אור הקדמה והתבוננות ברחל: בהשוואת אופי רחל לאופי לאה אנו רואים שוני מהותי ביניהם, המרומז כבר בפסוקי התורה[1] המתארים את שניהם: "ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה" ומבארת הגמרא[2]: ". (cache)
  • בראשית כט יז: 23 יוני 2009 ... ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה (ראה פסוק זה בהקשרו במהדורת הכתיב של הפרק) * * * וְעֵינֵי לֵאָה רַכּוֹת וְרָחֵל הָיְתָה יְפַת תֹּאַר וִיפַת ... (cache)
  • הכרת הטוב: מאוחר יותר, כשלבן שואל את יעקב מה יהיה שכרו, התורה כותבת: "וללבן שתי בנות, שם הגדולה לאה ושם הקטנה רחל: ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה: ויאהב יעקב את רחל, ... (cache)
  • סיפור הדודאים: ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה. ויאהב יעקב את רחל ויאמר אעבדך שבע שנים ברחל בתך הקטנה. מדוע הכתוב עושה "הפסק" בין שאלתו של לבן לתשובתו של יעקב, ומכניס ... (cache)
  • פרשת ויצא | רטורנו המרכז לגמילה והעצמה: ממשיכה התורה ומספרת לנו: "וללבן שתי בנות שם הגדולה לאה ושם הקטנה רחל ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה" (בראשית כ"ט: ט"ז-י"ז) ואז לכאורה כפועל יוצא משני ... (cache)
  • המשפחה במקרא: ועיני לאה רכות, ורחל היתה יפה תאר ויפת מראה". כלומר, יעקב היה יכול לבחור באחת משתי הבנות. כנראה שגם לאה לא היתה מכוערת, אלא שהיה משהו מיוחד בעיניה. אונקלוס מתרגם ... (cache)
  • פרשת ויצא- מה ראה יעקב ברוח הקודש?/ אהובה קליין.: "וללבן שתי בנות שם הגדולה לאה ושם הקטנה רחל: ועיני לאה רכות ורחל יפת-תואר ויפת מראה ויאהב יעקב את-רחל ויאמר אעבדך שבע שנים ברחל ביתך הקטנה" [שם כ"ט,י"ח] השאלות הן: ... (cache)
  • Daf Mekorot, Parashat Vayetze דף מקורות פרשת ויצא: (טז) וללבן שתי בנות שם הגדלה לאה ושם הקטנה רחל: (יז) ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת-תאר ויפת מראה: (יח) ויאהב יעקב את-רחל ויאמר אעבדך שבע שנים ברחל בתך הקטנה: ... (cache)
  • בראשית פרק כט - על כן קראה שמו יהודה ותעמד מלדתג€� - YouTube: 4 יוני 2012 ... יז ועיני לאה, רכות; ורחל, היתה, יפת-תאר, ויפת מראה. יח ויאהב יעקב, את-רחל; ויאמר, אעבדך שבע שנים, ברחל בתך, הקטנה. יט ויאמר לבן, טוב תתי אתה לך, מתתי ... (cache)
  • השידוך הגדול - - מורשת: "ועיני לאה רכות, ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה". מדוע נעשו עיני לאה רכות? מסבירים חז"ל: שלאה שמעה שהיא עתידה להתחתן עם עשו הרשע. היא ביררה על מעשיו של עשו, ונודע לה ... (cache)
  • פרשת ויצא-מה ראה יעקב ברוח הקודש?: 28 נובמבר 2011 ..."וללבן שתי בנות שם הגדולה לאה ושם הקטנה רחל: ועיני לאה רכות ורחל יפת-תואר ויפת מראה ויאהב יעקב את-רחל ויאמר אעבדך שבע שנים ברחל ביתך הקטנה" [שם ... (cache)
  • פרשת "ויצא": נאמר בפרשה: "וללבן שתי בנות, שם הגדולה לאה ושם הקטנה רחל, ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה" (בראשית כט', יח'). ומסביר רש"י (שם): "רכות ג€“ שהיתה סבורה לעלות ... (cache)
  • תאריך: כסלו תשנ"ז: "וללבן שתי בנות שם הגדלה לאה ושם הקטנה רחל: ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה". חז"ל דורשים ועיני לאה רכות, שהיא בכתה כל הזמן שלא תפול בגורלו של עשו. (cache)
  • הסיפור המלא - מקבילות מקראיות - רחל ולאה: רחל ולאה. ספר בראשית פרק כט. (cache)
  • פרשת ויצא - "ויאהב יעקב את רחל": "ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה. ויאהב יעקב את רחל ויאמר אעבדך שבע שנים ברחל בתך הקטנה". בקריאת התורה בבית הכנסת, מוצבת בין שני הפסוקים הללו עליית ... (cache)
  • עיין ערך: אהבה - בית אבי חי: "וללבן שתי בנות. שם הגדולה לאה ושם הקטנה רחל. ועיני לאה רכות, ורחל הייתה יפת תאר ויפת מראה. ויאהב יעקב את רחל". יעקב מתאהב, אבן נגולה מעל פי הבאר שלו. ארבע עשרה שנים ... (cache)
  • אהבת יעקב לרחל בראי מאבק האמהות: ועיני לאה רכות ורחל הייתה יפת-תואר ויפת מראה" (פסוקים טז-י"ז). רחל מתוארת הן כיפת מראה והן כיפת תואר, ולעומתה לאה אינה מתוארת כיפת מראה ויופייה אינו מוזכר, דבר שלכאורה ... (cache)
  • בית אורות - פרשת ויצא - תשס"ו: ועיני לאה רכות, ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה. ויאהב יעקב את רחל... (כט' טז' יח'). בקריאה פשוטה של הפסוקים משמע שיעקב אוהב את רחל משום שהיתה יפה. הדבר תמוה, וכי היופי ... (cache)
  • שבועת רחל: "ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה" (בראשית, כט', פסוק יז'). שבועת רחל הינו ספר מדהים, מלא ברגשות, עוצמה וסיפורים מיוחדים ומפתיעים. הספר מתמקד בהדס ... (cache)
  • מוסדות תיקון המידות - לקוטי הלכות יום כיפור - סלח נא: ה) וזה בחינת " ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה" (בראשית כ"ט יז), 'עיני לאה רכות', זה בחינת 'נער בכה', שעל - ידי - זה מגרשין מעצמו בחינת טפת עשו וישמעאל, כי עיני לאה ... (cache)
  • רחל מול לאה במידות והנהגות (תרגיל): ועיני לאה רכות ורחל הייתה יפת-תואר ויפת מראה" (פסוקים טז- י"ז). רחל מתוארת הן כיפת מראה והן כיפת תואר, ולעומתה לאה אינה מתוארת כיפת מראה ויופייה אינו מוזכר, דבר שלכאורה ... (cache)
  • תעודת זהות של יעקב: כ"ט,י"ז-י"ח: "ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה ויאהב. יעקב את רחל ויאמר אעבדך שבע שנים ברחל בתך הקטנה". כ"ט,ל"א: "ויאמר ה' כי שנואה לאה ויפתח את רחמה ורחל ... (cache)
  • Yeshiva.org.il- פרשת ויצא: ... לבן ליעקב הכי אחי אתה ועבדתני חנם הגידה לי מה משכרתך: (טז) וללבן שתי בנות שם הגדלה לאה ושם הקטנה רחל: (יז) ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה: (יח) ויאהב יעקב ... (cache)
  • בית אורות - פרשת וישב - תשס"ז: "וללבן שתי בנות, שם הגדולה לאה ושם הקטנה רחל, ועיני לאה רכות, ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה" (כט' טז' יז'). לא מצינו ביקורת על רחל. אדרבא הפסוק הבא אומר "ויאהב יעקב את ... (cache)
  • התורה והמצוה ויקרא טז ה-ו ג€“ ויקיטקסט: 11 מאי 2012 ... זו העמידה מלכים וזו העמידה מלכים וכולי קשה לו איך אמר "שתי בנות" שמורה על השיווי בעוד שאמר "שם הגדולה לאה ושם הקטנה רחל ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת ... (cache)
  • ביאור:בבלי בבא בתרא דף קכג ג€“ ויקיטקסט: 9 יוני 2009 ... דכתיב (בראשית כט יז) ועיני לאה רכות [ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה]; מאי 'רכות'? אילימא רכות ממש - אפשר בגנות בהמה טמאה לא דבר הכתוב, דכתיב (בראשית ... (cache)
  • גשר מפעלים חינוכיים: כט יז ועיני לאה רכות ג€“ ורחל היתה יפת-תאר ויפת מראה. כט יח ויאהב יעקב את רחל ג€“ ורק אחרי שני פסוקים וחצי אלה ג€“ שבם גדולה הציפיה לקראת התשובה, לקראת "המשכורת" אשר ... (cache)
  • רחל: סמינריון ברחל, מאגר עבודות ברחל: ועיני לאה רכות ורחל הייתה יפת-תואר ויפת מראה" (פסוקים טז-י"ז). רחל מתוארת הן כיפת מראה והן כיפת תואר, ולעומתה לאה אינה מתוארת כיפת מראה ויופייה אינו מוזכר, דבר שלכאורה ... (cache)
  • לעיצוב הדמות במקרא / יששכר יעקבסון: צריכים להסביר לנו כיצד יעקב בחר מיד ברחל ומאס בלאה, לפיכך באו הציונים הבאים במקרא (שם כט, יז-יח), 'ועיני לאה רכות ורחל הייתה יפת תואר ויפת מראה. ויאהב יעקב את רחל'. 4. (cache)
  • יובנק - מאגר עבודות אקדמיות | סמינריונים | סמינריון, 30, 9: ועיני לאה רכות ורחל הייתה יפת-תואר ויפת מראה" (פסוקים טז-י"ז). רחל מתוארת הן כיפת מראה והן כיפת תואר, ולעומתה לאה אינה מתוארת כיפת מראה ויופייה אינו מוזכר, דבר שלכאורה ... (cache)
  • סביב למשפחה: ... וכך לומדים מלאה אחות רחל, ויצא (בראשית כ''ט פ' י''ז) '' ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה'' פרש רש''י ז''ל, רכות משום שהיתה סבורה שתעלה בגורלו של עשו ובכתה, ... (cache)
  • יובנק - מאגר עבודות אקדמיות | סמינריונים | סמינריון, 30, 7: ועיני לאה רכות ורחל הייתה יפת-תואר ויפת מראה" (פסוקים טז- י"ז). רחל מתוארת הן כיפת מראה והן כיפת תואר, ולעומתה לאה אינה מתוארת כיפת מראה ויופייה אינו מוזכר, דבר שלכאורה ... (cache)
  • ויגש: איננו יודעים אם היו גבוהים או נמוכים, בהירי שיער או כהים (התיאורים הנדירים, כגון תיאור שאול שהיה "גבה משכמו ומעלה", דוד שהיה "אדמוני עם יפה עיניים", או " ועיני לאה רכות ורחל הייתה ... (cache)
  • more "ועיני לאה רכות ורחל ":
  • יפת תואר ויפה מראה - Page 4: קודם כל, ברור שזה ירושה לו מאמא שלו, "ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה". רק בשנים כתוב הבטוי הכפול הזה, רחל ויוסף, בלשון נקבה ולשון זכר. יש הרבה תופעות בתורה של צמד ביטויים ... (cache)
  • אין אהבות שמחות: רחל נושאת חן בעיני יעקב: "ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה" (בר' כט, יז). למחרת יום נישואיו מתברר ליעקב המאוהב, כי רומה על-ידי לבן: הוא מקבל את לאה תחת אהובתו רחל. יעקב אינו ... (cache)
  • למי הבכורה - פרשת ויחי: דבר זה מפורש בתורה - "ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה", ותיכף לאותו פסוק - "ויאהב יעקב את רחל". מה היה סוד יופיה של רחל?[ב]. כשם שיעקב אבינו נקרא כל כולו על שם ישראל בניו, ... (cache)
  • תעודת זהות של רחל ולאה: כ"ט, י"ז ג€“י"ח: "עיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה ויאהב. יעקב את רחל ויאמר אעבדך שבע שנים ברחל בתך הקטנה". 2. פרק כ"ט פסוקים י"ז ג€“ כ"ו נישואי לאה במרמה ליעקב ... (cache)
  • נחלות יוסף ויהודה: יוסף עצמו ניחן ביופי, "ויהי יוסף יפה תאר ויפה מראה" (בראשית לט ז) כמו רחל אמו -"ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה" (שם כט יז). נראה ששורש תכונות יוסף ויהודה נמשך מאמותיהם רחל ... (cache)
  • פרשת לך לך: אחת הנשים היחידות בתנ"ך שזכתה לתואר "יפת תואר" היא רחל: "ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה" (בראשית כ"ט, יז)10, ומשנשאה יעקב - הפכה לאה לשנואה. "תחת שלוש רגזה ארץ, ... (cache)
  • הסתדרות המורים בישראל - גליון 39 ניסן תשס"ח, אפריל 2008: 4 פברואר 2009 ... רבקה אמנו תוארה כיפת תואר, "והנערה טובת מראה מאד")בראשית, כד' 16(ועל רחל אמנו נכתב כי " היתה יפת תאר ויפת מראה")בראשית כט 17(. עם זאת היופי הוצג ... (cache)
  • Yeshiva.org.il- בראשית פרק כט: ... לבן ליעקב הכי אחי אתה ועבדתני חנם הגידה לי מה משכרתך: (טז) וללבן שתי בנות שם הגדלה לאה ושם הקטנה רחל: (יז) ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה: (יח) ויאהב יעקב ... (cache)
  • יום האם היהודיה - יא חשון תשע"ב: כלומר, רחל אמנו משקפת את ארץ ישראל, עד כדי כך שנאמר שיעקב אבינו התאהב בה ממבט ראשון, כי היתה "יפת תאר ויפת מראה", ובעצם הוא ראה ביפי שלה את היפי של ארץ ישראל. (cache)
  • זרוק חוטרא אאוירא אעיקריה קאי - החזרה לתורשה האמהית - Page 8: ה"עיקריה" זה "ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה". המדרש אומר שלכאורה היה צריך לומר שיוסף היה יפה תאר ויפה מראה בתחלת הסיפור, "בן שבע עשרה שנה", ולמה מחכים לכאן? (cache)
  • ynet מי אתן, רחל ולאה? - יהדות: 5 דצמבר 2008 ... היופי שלה ברור וגלוי "ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה" (שם, י"ז). בקובץ הפסוקים שלפנינו נכתב מספר פעמים שרחל היא בת אביה לפני שמישהו בכלל שמע על לאה, ... (cache)
  • דף קשר מספר 685 - פרשת ויחי: רחל היא עלמא דאתגליא - "ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה". תהליך התיקון של העולם הוא תמיד מהפנים לחוץ, מהנסתר אל הנגלה. תיקון עולם מלא הוא תיקון טוטאלי שמביא את הארת ... (cache)
  • Mediaeval Jewish chronicles and chronological notes - Adolf...: ובקש השליש לכפותה לאשתו של ר משה ולענותה, כי היתה יפת תאר ויפת מראה ביותר. והיא צעקה אל ר משה אישה בלשון הקדש ושאלה ממנו, אם הנטבעים בים חיים בתחיית המתים אם ...
  • יג אב תשס"ט - שיעור סיכום לבית ספר לתורת הנפש - פרצוף העבודה: יש לאה ורחל, "ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה". מה הקשר של "לעבד את האדמה" ללאה אמנו דווקא? כתוב שלאה ורחל הן התיקון של חוה ראשונה וחוה שניה. בלי להכנס ... (cache)
  • ספר בראשית בכתיב המסורה ג€“ ויקיטקסט: 14 אוגוסט 2006 ... אתה ועבדתני חנם הגידה לי מה משכרתך וללבן שתי בנות שם הגדלה לאה ושם הקטנה רחל ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה ויאהב יעקב את רחל ויאמר ... (cache)
  • חמשה חומשי תורה: ... ליעקב הכי אחי אתה ועבדתני חנם הגידה לי מה משכרתך כט:טז וללבן שתי בנות שם הגדלה לאה ושם הקטנה רחל כט:יז ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה כט:יח ויאהב יעקב ...
  • אור אין סוף ב"ה_ד: העולמות הסתומים שכנגד "סובב כל עלמין" הם כנגד לאה, עליה נאמר "ועיני לאה רכות"[13], והעולמות הגלויים הם בחינת רחל, עליה אמר "ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה". אלו עלמין של ... (cache)
  • מגדל עז / ר' משה חיים לוצאטו (רמח"ל): ושלומית היתה יפת תאר ויפת מראה. ויהי היום והנה נער עובר, שלום בן מלך ענמים, ויפן אל המגדל ויראהו והנה אין שער למגדל, והגנה עליו מלמעלה, וישקף אליו ויָבן בכל ההר, וימצא מערה ... (cache)
  • כט כסלו תש"ע - נר חמישי של חנוכה: ה"עיקריה" זה "ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה". המדרש אומר שלכאורה היה צריך לומר שיוסף היה יפה תאר ויפה מראה בתחלת הסיפור, "בן שבע עשרה שנה", ולמה מחכים לכאן? (cache)
  • יוסף ואחיו - סיפור של השתנות / אוריאל סימון: היתה יפת תאר ויפת מראה" (כ"ט, 17), ויוסף הוא הגבר היחידי במקרא כולו שהצירוף הזה מוסב עליו: "ויהי יוסף יפה תאר ויפה מראה" (ל"ט, 6). שבהעדפת יוסף על-ידי אין זאת אלא שבעלילת ... (cache)
  • more "היתה יפת תאר ויפת ":
  • מצגות - מצגת על דמותה וסוד כוחה של רחל אימנו: 9 אוגוסט 2008 ... פגישתם הראשונה ליד הבאר בחרן מתוארת בתורה בהרחבה: יעקב ראה את רחל " יפת תאר ויפת מראה" (בראשית כ"ט י"ח) שהייתה רועה את צאן לבן. דמותה וסוד כוחה ... (cache)
  • רחל - TheMarker Cafe: 6 יוני 2012 ... אבל כתוב: "יפת תאר ויפת מראה" יפת תאר - יופי פנימי של נפש בריאה בעלת מידות טובות. ויפת מראה - יופי חיצוני. הרי שיעקב לא הלך שולל אחרי היופי החיצוני וחיפש ... (cache)
  • יופי של קדושה: רק דמותה של רחל אמנו שהתורה מעידה עליה "ורחל הייתה יפת תאר ויפת מראה" ואומרת המדרש "עיקר סימניה של רחל לא היתה אלא נאה" (ב"ר ע) כלומר שסימן ההיכר המובהק המגדיר את ... (cache)
  • הבחירה החופשית וסוף תקופת הלאה: ורחל הצעירה יפת תאר ויפת מראה היא יציאת מצריים מלכות דויד עזרא ונחמיה ושיבת ציון של עצם הימים האלה וזה כמאה שנים ויותר. מעתה עלינו ליפות תארנו ומראנו שנקרא בני רחל והיא ... (cache)
  • ynet רבני הטליבאן - מהדרין בפריצות - יהדות: 2 דצמבר 2011 ... על רבקה אומרת התורה "והנערה טובת מראה מאוד", ועל לאה ורחל: "ועיניי לאה רכות ורחל הייתה יפת-תאר ויפת מראה", ומפרשים חז"ל שגם לאה הייתה יפת-תואר. (cache)
  • קולך - פורום נשים דתיות - רבני הטליבאן - מהדרין בפריצות: על רבקה אומרת התורה "והנערה טובת מראה מאוד", ועל לאה ורחל: "ועיניי לאה רכות ורחל הייתה יפת-תאר ויפת מראה", ומפרשים חז"ל שגם לאה הייתה יפת-תואר. תורת ישראל וחכמינו רצו ... (cache)
  • ֲ¼ֲ¸ֳˆֲ´ֲ°ֲ»ֲ³ ֲ»ֳ�ֲ°: על רחל נאמר שהיתה יפת תאר ויפת מראה. אבל יעקב אבינו לא הכירה עד לחופתה אלא. באמצעות הסימני שמסרו זה לזה. על שאול. נאמר שהיה משכמו ומעלה,. גבוה מכל הע א נחבא אל ... (cache)
  • עוד יוסף חי - פרשת וישב לפי שבע המידות: יוסף הוא יתום (ויתמות זו קושרת אותו באופן עמוק מאד לאמו ג€“ יתום רומז ל"יפה תאר ויפה מראה", תכונה שמקבל יוסף מרחל שהיתה " יפת תאר ויפת מראה", תכונה המעוררת אהבה, כפשוט) ... (cache)
  • בית אבי חי:: מגזין:: עיין ערך: אהבה: ועיני לאה רכות, ורחל הייתה יפת תאר ויפת מראה. ויאהב יעקב את רחל". יעקב מתאהב, אבן נגולה מעל פי הבאר שלו. ארבע עשרה שנים הוא יעבוד עבור בת הדוד יפת-התואר. אבל שיחתם ... (cache)
  • האישה בסיפורת המקראית- מיתווה: ואם יאספו זהב וכסף וכל חפצים וראו אשה יפת תאר ויפת מראה, ועזבו כל אלה ונמשכו אחריה... וכלם יבחרו בה מזהב וכסף וכל חפץ. איש יעזב את אביו אשר גדלהו ואת אמו ודבק באשתו. (cache)
  • כט כסלו תש"ע - נר חמישי של חנוכה: נאמר כלל גדול מאד לגבי אמא ואבא: "'ויהי יוסף יפה תאר ויפה מראה' ג€“ זרוק חוטרא אאוירא אעיקריה קאי", העיקר זה "ורחל היתה אשת יפת תאר ויפת מראה". בזכות זה "ותשא אשת אדוניו ... (cache)
  • דברים כהויתן / מרדכי דוד ברנדשטטר: וחנה בת ר' פתחיה ושרה בלומה אשתו, נערה יפת תאר ויפת מראה מאד. עד היותה בת ארבע עשרה שנה, בקרה בבתי הספר אשר לעם הארץ ותהי תמיד מן הראשונות במעלה כי טובת שכל ... (cache)
  • אוצר הנפש ג€“ 69 (פרשת בא תשע"ב) | חינוך יהודי: 29 ינואר 2012 ... רחל היא שורש המלכות, כמבואר בקבלה, והיא יפת תאר ויפת מראה, שיעקב התאהב בה במבט ראשון. במלכות יש "תמורת חן כיעור". מתנת המלכות היא מציאת חן בעיני ... (cache)
  • עוד יוסף חי - פרשת תזריע לפי שבע המידות: בפרטות, נאמר כאן כי ישנה "שאת לבנה" או "בהרת לבנה אדמדמת" ג€“ על פי סוד מכוונת ה"שאת" כנגד לאה וה"בהרת" כנגד רחל. דווקא רחל היא " יפת תאר ויפת מראה" במזיגת גוונים שונים, ... (cache)
  • תכנית לימודים חדשה במקרא לבית-הספר היסודי הממלכתי כיתות א' - ו' - כיתה ב': "יפת תאר ויפת מראה", בראשית כ"ט ג€�17. "ברחל בתך הקטנה", בראשית כ"ט ג€�18. "ויהיו בעיניו כימים אחדים באהבתו אתה", בראשית כ"ט ג€�20. "כתמול שלשום", בראשית ל"א ג€�2, 5. "לא יעקב ... (cache)
  • דף קשר 1160 - תולדות: "יפת תאר ויפת מראה" / ידידיה קושיצקי מעשה אבות / אילן מינץ עדות קיום ועדות בירור / ברוך וינטרוב "ויגדלו הנערים" / עמית קזימירסקי התלהבות בעבודת ה' / אריאל מאירפלד שו"ת חיילים ... (cache)
  • בס"ד: 22 נובמבר 2008 ... ובת עשרים כבת שבע ליופי שעליה נאמר יפת תאר ויפת מראה. מכאן שהבאת סיום חייה של שרה אחרי הדברים המרתקים שקראנו עליה בלך לך ובוירא. שרה ילדה את ... (cache)
  • more "יפת תאר ויפת מראה ":

תגובות