ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 10/03/2024

כל הספרים > ספר יהושע > פרק טו

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א ויהי הגורל למטה בני יהודה למשפחתם אל-גבול אדום מדבר-צן נגבה מקצה תימן. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ב ויהי להם גבול נגב מקצה ים המלח מן-הלשן הפנה נגבה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ג ויצא אל-מנגב למעלה עקרבים ועבר צנה ועלה מנגב לקדש ברנע ועבר חצרון ועלה אדרה ונסב הקרקעה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ד ועבר עצמונה ויצא נחל מצרים והיה תצאות הגבול ימה זה-יהיה לכם גבול נגב. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ה וגבול קדמה ים המלח עד-קצה הירדן וגבול לפאת צפונה מלשון הים מקצה הירדן. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ו ועלה הגבול בית חגלה ועבר מצפון לבית הערבה ועלה הגבול אבן בהן בן-ראובן. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ז ועלה הגבול דברה מעמק עכור וצפונה פנה אל-הגלגל אשר-נכח למעלה אדמים אשר מנגב לנחל ועבר הגבול אל-מי-עין שמש והיו תצאתיו אל-עין רגל. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ח ועלה הגבול גי בן-הנם אל-כתף היבוסי מנגב היא ירושלם ועלה הגבול אל-ראש ההר אשר על-פני גי-הנם ימה אשר בקצה עמק-רפאים צפנה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ט ותאר הגבול מראש ההר אל-מעין מי נפתוח ויצא אל-ערי הר-עפרון ותאר הגבול בעלה היא קרית יערים. יש ביאור - קראו וערכו אותו
י ונסב הגבול מבעלה ימה אל-הר שעיר ועבר אל-כתף הר-יערים מצפונה היא כסלון וירד בית-שמש ועבר תמנה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יא ויצא הגבול אל-כתף עקרון צפונה ותאר הגבול שכרונה ועבר הר-הבעלה ויצא יבנאל והיו תצאות הגבול ימה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יב וגבול ים הימה הגדול וגבול זה גבול בני-יהודה סביב למשפחתם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יג ולכלב בן-יפנה נתן חלק בתוך בני-יהודה אל-פי יהוה ליהושע את-קרית ארבע אבי הענק היא חברון. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יד וירש משם כלב את-שלושה בני הענק את-ששי ואת-אחימן ואת-תלמי ילידי הענק. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טו ויעל משם אל-ישבי דבר ושם-דבר לפנים קרית-ספר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טז ויאמר כלב אשר-יכה את-קרית-ספר ולכדה ונתתי לו את-עכסה בתי לאשה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יז וילכדה עתניאל בן-קנז אחי כלב ויתן-לו את-עכסה בתו לאשה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יח ויהי בבואה ותסיתהו לשאול מאת-אביה שדה ותצנח מעל החמור ויאמר-לה כלב מה-לך. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יט ותאמר תנה-לי ברכה כי ארץ הנגב נתתני ונתתה לי גלת מים ויתן-לה את גלת עליות ואת גלת תחתיות.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כ זאת נחלת מטה בני-יהודה למשפחתם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כא ויהיו הערים מקצה למטה בני-יהודה אל-גבול אדום בנגבה קבצאל ועדר ויגור. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כב וקינה ודימונה ועדעדה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כג וקדש וחצור ויתנן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כד זיף וטלם ובעלות. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כה וחצור חדתה וקריות חצרון היא חצור. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כו אמם ושמע ומולדה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כז וחצר גדה וחשמון ובית פלט. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כח וחצר שועל ובאר שבע ובזיותיה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כט בעלה ועיים ועצם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ל ואלתולד וכסיל וחרמה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לא וצקלג ומדמנה וסנסנה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לב ולבאות ושלחים ועין ורמון כל-ערים עשרים ותשע וחצריהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לג בשפלה אשתאול וצרעה ואשנה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לד וזנוח ועין גנים תפוח והעינם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לה ירמות ועדלם שוכה ועזקה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לו ושערים ועדיתים והגדרה וגדרתים ערים ארבע-עשרה וחצריהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לז צנן וחדשה ומגדל-גד. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לח ודלען והמצפה ויקתאל. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לט לכיש ובצקת ועגלון. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מ וכבון ולחמס וכתליש. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מא וגדרות בית-דגון ונעמה ומקדה ערים שש-עשרה וחצריהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מב לבנה ועתר ועשן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מג ויפתח ואשנה ונציב. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מד וקעילה ואכזיב ומראשה ערים תשע וחצריהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מה עקרון ובנתיה וחצריה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מו מעקרון וימה כל אשר-על-יד אשדוד וחצריהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מז אשדוד בנותיה וחצריה עזה בנותיה וחצריה עד-נחל מצרים והים הגבול וגבול.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מח ובהר שמיר ויתיר ושוכה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מט ודנה וקרית-סנה היא דבר.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נ וענב ואשתמה וענים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נא וגשן וחלן וגלה ערים אחת-עשרה וחצריהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נב ארב ורומה ואשען. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נג וינים ובית-תפוח ואפקה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נד וחמטה וקרית ארבע היא חברון וציער ערים תשע וחצריהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נה מעון כרמל וזיף ויוטה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נו ויזרעאל ויקדעם וזנוח. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נז הקין גבעה ותמנה ערים עשר וחצריהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נח חלחול בית-צור וגדור. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נט ומערת ובית-ענות ואלתקן ערים שש וחצריהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ס קרית-בעל היא קרית יערים והרבה ערים שתים וחצריהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
סא במדבר בית הערבה מדין וסככה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
סב והנבשן ועיר-המלח ועין גדי ערים שש וחצריהן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
סג ואת-היבוסי יושבי ירושלם לא-יוכלו בני-יהודה להורישם וישב היבוסי את-בני יהודה בירושלם עד היום הזה.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש