אופיים של ימי הנופש בצבא - תגובה לתגובה

מאת: עידן יוסף

אל: אל"ם דבורה חסיד

קוד: נופש בצבא 11

כ"א במרחשוון ה'תש"ס, 1.11.99

[טיוטה]

עבור: אל"ם דבורה חסיד, רוב שלומות!

הנידון: התחמקות ממתן תשובה הולמת לפנייתי

קיבלתי את מכתבך מיום ט"ו חשוון תש"ס, 25 באוקטובר. במכתבך ל פנייתי (סימוכין 90561107) נעשתה התעלמות מהפניה והתחמקות ממתן תשובה. איני רוצה להאמין שהדבר נעשה באופן מכוון. לעניות דעתי, הגורם לכך היה קריאה "מרפרפת" של המכתב. תרשי לי לסכם מכתבך כפי מיטב הבנתי:

  1. צה"ל מאפשר פעילויות תורניות במסגרתו.
  2. צה"ל אינו מכריח אף חייל להשתתף בפעילות הנוגדת אמונתו ומצפונו.
  3. בנופש היחידה שלי היתה לחיילים אלטרנטיבה תורנית.

התייחסותי הדלה:

אפרט:

ע"מ להוכיח דבריי אצטט את מכתבי הקודם:

"במסגרת השירות הצבאי נקבעים ימי נופש לחיילי צה"ל. כמו כן, נקבעות הופעות תרבות לחיילים. מאחר שאני ועוד רבים מחבריי, משרתים את המולדת ומוכנים, אם צריך, להקריב עצמנו למענה בחיילותיו הקרביים של צה"ל, אין זה הוגן, בלשון המעטה, ולקפח אותנו לעומת חברינו לנשק, שאינם חובשי כיפה. מה לעשות, שחיילים דתיים רבים מאוד (ומגמה זו הולכת וגוברת) התחנכו באופן שונה, על ערכים שונים. ועל פי התורה אסור לשחות בבריכה מעורבת (עם בנות) ואסור לשמוע קול שירה של זמרת. האם כל כך בעייתי ליחד את הנופש לחיילים בנים בלבד (שהם הרוב המוחלט), האם זו בעיה להביא זמר ולא זמרת. מדוע אני צריך לצאת החוצה בערב גדודי, מדוע אני צריך להישאר בגדוד כשחבריי יוצאים ליום חיילי בשפיים ולמה אי אפשר היה לסדר לי ולעוד 40(!) מחבריי חובשי הכיפה אלטרנטיבת נופש במקום הנופש באשקלון. לא עולה במוחי שום תשובה הגיונית, מדוע ב"צבא העם" ישנה אפליה כה חמורה וקוטבית בין מרכיביו השונים. לא מדובר כאן בהפיכת המערכת אלא בשינויים קלים בלבד, שיעידו על התחשבות, הערכת השירות הקרבי ורצון לבוא לקראת. כואב לי נורא לכתוב מכתב זה. התחבטתי אם לכותבו או לשמור על "שקט תעשייתי". ישנם נושאים נוספים הנפרצים קשות בצה"ל בענייני דת, מפאת רקב(?) ברבנות הצבאית או משהו אחר (השד יודע מה). אך לא זה נידוננו. בכך רק רציתי לציין שהניכור בין המערכת לחיילים הדתיים אינו צומח על חלל ריק, והרבה"צ שאמורה לגשר על הפער, אינה מבצעת תפקידה כיאות".

בתקוה שהדברים יישמעו כבקורת בונה ולא, חלילה, להפך.

בברכה,        

עידן יוסף

 

תגובות