ד = דרכים רבות בעולם התורה

קוד: ד = דרכים רבות בעולם התורה בתנ"ך

סוג: מבנה1

מאת: אראל

אל:

תהלים קיט, בית ד (פסוקים 25-32):

25 דָּבְקָה לֶעָפָר נַפְשִׁי;    חַיֵּנִי, כִּדְבָרֶךָ!
26 דְּרָכַי סִפַּרְתִּי, וַתַּעֲנֵנִי;    לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ!
27 דֶּרֶךְ-פִּקּוּדֶיךָ הֲבִינֵנִי;    וְאָשִׂיחָה בְּנִפְלְאוֹתֶיךָ.
28 דָּלְפָה נַפְשִׁי מִתּוּגָה;    קַיְּמֵנִי, כִּדְבָרֶךָ!
29 דֶּרֶךְ-שֶׁקֶר הָסֵר מִמֶּנִּי;    וְתוֹרָתְךָ חָנֵּנִי!
30 דֶּרֶךְ-אֱמוּנָה בָחָרְתִּי;    מִשְׁפָּטֶיךָ שִׁוִּיתִי.
31 דָּבַקְתִּי בְעֵדְותֶיךָ;    ה', אַל-תְּבִישֵׁנִי!
32 דֶּרֶךְ-מִצְותֶיךָ אָרוּץ;    כִּי תַרְחִיב לִבִּי

בבית ד, הבית הרביעי במזמור קי"ט, חוזרת 5 פעמים המילה "דרך"; מכאן שהנושא המרכזי בבית הוא הדרכים הרבות שישנן בעולם התורה. המשורר הוא נער, רק לא מזמן הוא התחיל להתקרב לתורה, ולאחר שלושה "בתים" - כבר בבית הרביעי הוא מגיע להתפצלות דרכים, וצריך לבחור את הדרך הנכונה, והוא מבקש מה' שיעזור לו בבחירה זו.

3 פסוקים בבית זה מתחילים במילה שאינה "דרך" - כל אחת מהן מייצגת מידה או רעיון שעוזר למשורר להתגבר על ההתלבטות:

המשך המסע - באות ה

תגובות