תגובה ל: עירום בתנך [בלי תמונות]

מאת: נווד

אל:

תגובה ל: עירום בתנך [בלי תמונות] שנכתבה ב21:53:46  07.11.2004


המאמר לוקה בחסר. ישנם הרבה הוכחות שהעירום אינו פסול, אלא רק יחסי מין אסורים, והחשש שכך יקרה.
1. הלבוש הוא עונש לאדם. האדם הראשון לא התבושש. ראה רש"י ומלבי"ם לבראשית ב' כ"ה.
2. ה' אמר 'כי טוב' כאשר האדם היה עירום.
3. שפתי חכמים אומרים, שהלבוש של אדם היה רק על החלק העליון, איבר המין היה גלוי.
4. לא כתוב בשום מקום שמצווה להתלבש.
5. כל איסורי הערוות ( אמך, אביך .. ) מדברים על איסורי ביאה, לא על ראייה.

לפנים היו רגילים ללכת עירומים:
1. האדם נסקל עירום לעיני כל ישראל.
2. גרות חייבות טבילה לנוכח 3 עדים גברים.
3. בימי הגמרא היו ישנים עירומים, גם כמה גברים ונשים יחד. ראה קידושין פ. שם מפורש, שאדם מתייחד עם שתי נשים, כאשר אישתו עימו.
4. קידושין פ. - ילדה עד גיל 12 וילד עד 13 אין בהם בושה, ומותר להיות עימם עירומים. ( תאר לעצמך היום, ילד בכתה ח' יהיה עירום עם אמו העירומה).
5. ישעיהו (כ' ב') הלך עירום 3 שנים במצוות ה'.
6. שמואל א' י"ט כ"ד - שאול פשט את בגדיו ונפל עירום.
7. הגמרא אומרת, ששוטה וקטן אין בהם בושה, ולכן אם מפשיטים אותם אין לשלם דמי בושת. כך גם אדם שרגיל ללכת עירום. כלומר, הבעיה היא לא בעצם ההליכה עירום, אלא בזה שהאדם מתבייש. אם אינו מתבייש, אין בעיה כלל.
8. הגמרא בסנהדרין כ"א אומרת שתמר סירסרה את אמנון. קשה לבצע זאת (ועוד עם שערה אחת) בלי להתבונן במקום המעשה.
9. מסכת עבודה זרה מ"ב - ר' גמליאל היה מתרחץ בבית מרחץ עם דמות של אפרודיטה - אילת האהבה היוונית העירומה.
10. סנהדרין מ"א: לומדת שהתראה מן התורה מזה ש-"איש אשר יקח את אחותו וראה את ערוותה", וממשיכה שכמובן הראייה בלבד אינה אסורה, אלא צריך שיראה "טעמו של גבר" כלומר, שישכב עימה.
11. האישה נרגמת עירומה לעיני כל הקהל, אלא אם "ליבה יפה" ואז עלולים להתעורר מחשבות זימה. כלומר, אם היא מכוערת כולם רואים את ערוותה, ואין בכך בעיה.

אגב, כל האמור נאמר במיוחד לגברים ונשים כשהם עירומים יחד. בגברים לחוד ונשים לחוד אין בעיה כלל, למשל במקווה.
יש עוד הרבה ראיות, הבאתי רק מקצתן. אם תבקש באתר, אתן לך ראיות נוספות.


תגובות