הודעה חשובה על: תגובה על: אראל סגל אם מבני ישראל אתה למה אתה חוגג את חג המולד

מאת: חרב הכהן

אל: daian1 @ 013.net

נכתב ב: 03:41:05  18.03.2007, כתוספת/תגובה ל: תגובה על: אראל סגל אם מבני ישראל אתה למה אתה חוגג את חג המולד

מענה מאת http://moreletora.com/

לאראל סגל אשר כתב כך:
אם הבנתי נכון, אתה טוען שהפסוק "תקעו בחודש שופר" מתייחס לתקופה שלפני יציאת מצרים, שבה עדיין לא היה "החודש השביעי" ולכן גם לא היה "יום תרועה".

http://moreletora.com/ מורה לתורה עונה כי לא הבנתם נכונה ועליכם לדעת כי:
לֹא הִבִּיט אָוֶן בְּיַעֲקֹב וְלֹא רָאָה עָמָל בְּיִשְׂרָאֵל יְהֹוָה אֱלֹהָיו עִמּוֹ וּתְרוּעַת מֶלֶךְ בּוֹ
תמיד יש יום תרועה לצדיקים עבדי יהוה תרועת מלך
וגם תמיד היה חודש שביעי אך מאחר והספירה היתה אחרת אז חודש השביעי אז לפני יציאת מצרים הוא לא החודש השביעי אחרי יציאת מצרים לכן אראל סגל אתה תועה במחשבתך כי לדבריך רק בירח האיתנים תוקעים בשופר אך לפי התורה בכל ראש חודש ובכסה ליום חגנו בחמשה עשר לחודש וגם בשנת יובל ביום הכפורים


אך אראל סגל כתב כך:
אם כך, למה מתייחס המשך הפסוק "בכסה ליום חגנו"? והרי בתקופה שלפני יציאת מצרים לא היו חגים! כל החגים - פסח, שבועות, סוכות וכמובן פורים - נקבעו לזכר מאורעות שקרו אחרי יציאת מצרים!
מכאן ברור, שהפסוק "תקעו בחודש שופר, בכסה ליום חגנו" מתייחס לתקופה שלאחר יציאת מצרים, שבה כבר היה חודש שביעי, כפי שכתבתי.

http://moreletora.com/ מורה לתורה משיב מענה
הלא פסח מצרים בכסה היה סמוך לפני יציאת מצרים
וגם עליך להבין כי אבותינו הקדושים קדשו כבר את כל מועדי יהוה המקודשים גם אם אתה ממאן להאמין כי ישראל הוא זרעו וכי דבר יהוה אלהים היה לישראל לאמור:
ספר בראשית פרק מו
(א) וַיִּסַּע יִשְׂרָאֵל וְכָל אֲשֶׁר לוֹ וַיָּבֹא בְּאֵרָה שָּׁבַע וַיִּזְבַּח זְבָחִים לֵאלֹהֵי אָבִיו יִצְחָק:
(ב) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים לְיִשְׂרָאֵל בְּמַרְאֹת הַלַּיְלָה וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב יַעֲקֹב וַיֹּאמֶר הִנֵּנִי:
(ג) וַיֹּאמֶר אָנֹכִי הָאֵל אֱלֹהֵי אָבִיךָ אַל תִּירָא מֵרְדָה מִצְרַיְמָה כִּי לְגוֹי גָּדוֹל אֲשִׂימְךָ שָׁם:
(ד) אָנֹכִי אֵרֵד עִמְּךָ מִצְרַיְמָה וְאָנֹכִי אַעַלְךָ גַם עָלֹה וְיוֹסֵף יָשִׁית יָדוֹ עַל עֵינֶיךָ:

על כן אני שואל אותך אראל סגל והגד האם ישראל אבינו אשר ירד למצרים ואשר גם עלה ממצרים האם ישראל קידש את מועדי ישראל??? כן או לא
ואם תאמר לא קידש ישראל את מועדיו אז ארור אתה כי הוצאת דיבה על ישראל על אלהי אבותי
ואם תאמר כן קידש ישראל את מועדי ישראל אז אסלח לך לעון הזה


אך אראל סגל כתב:
ואתה עדיין לא ענית על השאלה - אם ה"כסה" הוא ה-15 לחודש, איך אפשר להבין את הפסוק "בכסה ליום חגנו", והרי אין אף חג ב-15 לחודש שבו תוקעים בשופר?! לא בפסח, לא בשבועות, לא בסוכות ובוודאי שלא בפורים!

מורה לתורה עונה:
מלבד השבת כל מועדי חזל הם לא מועדי יהוה
וכי בכסה ליום חגנו אנחנו מבני עם אלהים כן תוקעים בשופר ובכל ירח ראש חדש
אך בראש החדש השביעי בירח האיתנים יום זכרון הוא לתרועת מלך
והנה אתן למשל כי:
אם באתי היום לזכרון להזכיר לך לעשות צדקה האם תעשה רק היום צדקה או שתעשה צדקה לצדיקים בכל עת אשר ראו עיניך צדיקים
או למשל:
אם באתי היום לזכרון להזכיר לך כי יום אבל היום ועליך לצום ולהתענות לפני יהוה אלהים
אז האם תעשה צום רק היום או תצום בכל עת רעה לאלהים
הנה אנכי רואה כי גם אם אזכיר לך לזכרון לצערי לא תצום לפני יהוה אלהים
מורה לתורה משה דין הסופר עבד יהוה מזרע אהרן הכהן הלוי
http://moreletora.com/




תגובות