אז למעשה א"א לשפוט מנהיג?

מאת: צחור

אל: אתר זה

נכתב ב: 15:39:18  11.10.2006, כתוספת/תגובה ל: האם יש טעם לנסות להחליף את השלטון?

למה יש הבדל בין זדון הילכתי לטעות כלכלית (לדוגמא)?
מה שאתה אומר כאן זה שלמלך אין בחירה חפשית בכל מה שקשור להנהגת המדינה. ז"א שמנשה לא חטא כי לא היתה לו בחירה חפשית. וכמוהו, להבדיל, מנהיגי הגויים שעשו שמות ביהודים. ואז מה עם כל הנבואות שכנגד מלכי בבל ואשור ש'הגזימו'?
איפה אתה שם את הבדל? לפי מה אתה קובע אותו? (הרי בפסוקים מדובר על מלך סתם. א"א על דעת עצמנו לומר שפסוק זה או אחר אינו מתכוון למה שהוא עצמו אמר.
בכ"א צריך כאן עיון מעמיק הרבה יותר ממה שנעשה כאן.
אשמח לתגובות.
צחור

תגובות