ביכורים ביריחו ובקין והבל

מאת: חגי הופר

אל: hagaihof @ gmail.com

נכתב ב: 00:47:26  06.01.2013, כתוספת/תגובה ל: בראשית ד

שתי נקודות קשורות ומעניינות לדעתי:

יהושע ו17: "והיתה העיר חרם היא וכל אשר בה לה'".

יהושע ו19: "וכל כסף וזהב וכלי נחשת וברזל קדש הוא לה' אוצר ה' יבוא".

רוברט מוריס בספרו "חיים מבורכים"*, עמ' 26, כותב:

"מדוע ביקש אלוהים להביא את כל הכסף והזהב של יריחו לאוצר ה'? מפני שיריחו הייתה העיר הראשונה שנכבשה בארץ המובטחת. היא הייתה פרי הביכורים".

בראשית ד': ג "וַיְהִי, מִקֵּץ יָמִים; וַיָּבֵא קַיִן מִפְּרִי הָאֲדָמָה, מִנְחָה--לַיהוָה. ד וְהֶבֶל הֵבִיא גַם-הוּא מִבְּכֹרוֹת צֹאנוֹ, וּמֵחֶלְבֵהֶן; וַיִּשַׁע יְהוָה, אֶל-הֶבֶל וְאֶל-מִנְחָתוֹ. ה וְאֶל-קַיִן וְאֶל-מִנְחָתוֹ, לֹא שָׁעָה; וַיִּחַר לְקַיִן מְאֹד, וַיִּפְּלוּ פָּנָיו".

וביחס לזה הוא כותב בעמ' 30:
אנשים רבים תהו במשך שנים רבות – מדוע קיבל אלוהים את מנחתו של הבל "ואל קין ואל מנחתו לא שעה"? הכתובים מספרים לנו בברור שהבל הביא לאלוהים "מבכורות צאנו", אך הם אינם מציינים שקין הביא את ביכורי יבוליו... במילים אחרות, קין גידל את פרי האדמה ורק לאחר מכן, "מקץ ימים", הוא הביא את מנחתו".

*למתעניין, מדובר בספר משיחי.

תגובות