תגובה לתגובת מר אורי כהן מחבר הספר קמח כלי המשכן

קוד: תגובה לתגובת מר אורי כהן מחבר הספר קמח כלי המשכן בתנ"ך

סוג: מאמר

מאת: hagay_r@tahal.com

אל:

תגובה לתגובת מר אורי כהן מחבר הספר קמח כלי המשכן
למחבר קמח כלי המשכן – מר אורי כהן הי"ו
קראתי את תגובתך באתר זה, ודומני כי הפנמת חלק מועט מבקורתי (לפחות בכל הנוגע לסגנון הדיבור והשיח התרבותי).
א. צר לי שאינך משיב כראוי לממצאי ביקורתי על ספרך, אשר לדבריך השקעתי בהם "שעות וימים", ואני גם משער מהי הסיבה לכך. אשמח באם תפרט ולו את 20% ממאגריך, לחיבת המשכן ולהשכלת הקוראים.
ב. כאמור בבקורתי הנרחבת אחת מבעיותך היא ציטוט חלקי המעקר את תוכן הדברים, כגון: הציטוט הדמגוגי שלך את דברי בענין הרה"גים (אשר לא טרחת לפרסם את תוכן דבריהם, ואף לא טרחת לידעם את אימרות השפר שלך כלפי), להלן הציטוט המדוייק: "אך מפאת קדושת המשכן והמחבר הכהן, לא ארד לסיגנונו, למרות שהמחבר הגיב בהיסטריה ובניבול ביב של כהן (פשחור), פילוסוף ומורה לתנ"ך ר"ל, שלדבריו הוא אף "קיבל את הסכמת הראשון לציון הרה"ג עובדיה יוסף, והרה"ג מאיר מזוז אב בית הדין האזורי" (ההסכמות לא צורפו לסיפרו מישום מה), ה' ירחם עליו, ועליהם ועלינו (גם עלי)". אינני חוזר בי מן האמור לעיל, משום שנותני הסכמות למנבלי פה (גם אם הם רה"גים), זקוקים לרחמי שמים. וכך פסק הרמב"ם (רמב"ם הלכות תלמוד תורה פרק ה הלכה ג): "שכל מקום שיש חילול השם אין חולקין כבוד לרב".
ג. אמת היא כי "אין לי זמן" לניבולי פה ולהשמצות (הדדיות), אך כפי שכבר אמרתי לך אז, באם תתייחס עניינית לאמור בבקורתי אחת לאחת, ותעביר לי בכתב את הנושאים המוסכמים ואת נקודות המחלוקת שבנינו לדעתך, אשמח לברר איתך את המחלוקות ואף להשכיל ממך, כפי שכתבתי בסיכום ביקורתי: "בקורת "אשר על המשכן" על הספר "קמ"ח כלי המשכן" מאת אורי כהן הי"ו, נעשתה לשם שמים, מתוך נדיבות לב מושלמת, ללא כל תערובת זרה, ואף ללא כל צפיה לקבלת שכר או הנאה גשמית כלשהיא, אלא אך ורק בבחינת "אזן שומעת תורת חיים קבלי האמת ממי שאמרו" (אגרות הרשב"א, ו). על כן עצתי למחבר היא: לתקן בהוצאה הבאה את שגיאותיו הנ"ל, או שאשמח מאד באם יואיל המחבר יתקן אותי אם טעיתי בתוכן דברי".
ד. חבל שרבותיך לימדוך מאוחר (לאחר ניבולי פיך כלפי וכלפי סיה"ק) את הפרק של "הוי דן את חברך לכף זכות", הצעד הבא הוא שרבותיך ילמדוך פרק בענייני גאוה, התנצלות, ולהודות על טעויות.
ה. עשיתי כדבריך ועיינתי ברש"י (במדבר, כ"ז, ט"ז): "אלהי הרוחות - למה נאמר?, אמר לפניו: רבש"ע, גלוי וידוע לפניך דעתו של כל אחד ואחד, ואינן דומין זה לזה, מנה עליהם מנהיג שיהא סובל כל אחד ואחד לפי דעתו". האם כוונתו מחבר קמח היא: שהוא הגיע לרמתו של משה רבינו ע"ה?, או שברצונו להנהיג את עם ישראל? האם גם לכך יש לכבודו את הסכמת הרה"גים?
ו. לא התייחסת לבקורת בענין השירטוטים סותרים – וחוסר העקביות בספרך.
ז. לא התייחסת לבקורת בענין אלמנטים מזהב שלא הובאו בחשבון "קמ"ח" כלל.
ח. לא התייחסת לבקורת בענין ביקורת מחבר קמ"ח על מחברים אחרים בבחינת "טול קורה מבין עינך".

יה"ר שנזכה להבין ולהשכיל את הנגלה והנסתר מתוך תאורי התורה את מלאכת המשכן, ובזכות זאת ה' יתברך ישיב את שכינתו לציון ברחמים רבים, ויתקיים בנו מקרא שכתוב: "לא יבוא עוד שמשך וירחך לא יאסף כי ה' יהיה לך לאור עולם ושלמו ימי אבלך. ועמך כלם צדיקים לעולם יירשו ארץ נצר מטעי מעשה ידי להתפאר. הקטן יהיה לאלף והצעיר לגוי עצום אני ה' בעתה אחישנה" (ישעיה, ס', כ'-כ"ב).
העל"ה רפאל ב"ר אשר חגבי



תגובות